Ispravljanje šasija, konstrukcija i kabina

Kamionima ispravljaju kičmu

Savremeni laserski sistemi za ispravljanje kamionskih šasija su konačno stigli i kod nas. Jedan od najmodernijih sistema, kakvih je svega 15 u svetu, proizvodi švedski Josam, odnedavno se može naći u servisnom centru Ristić Centar iz Ivanjice.

Velike su muke vlasnika kamiona, ali i njihovih servisera, kada, usled udesa, vozilo „ispadne iz ose“, ili se šasija na bilo koji način iskrivi. Vlasniku automatski rastu troškovi i odlazak u servis postaje neizbežan. Međutim, tada serviser dobija glavobolju, jer su sile neophodne za ispravljanje šasija, daleko veće nego kod putničkih automobila. Ipak, u švedskoj kompaniji Josam, rešili su i taj problem tako što su konstruisali „Aj-pres“ (I-press), uređaj koji objedinjuje sve delatnosti vezane za otkrivanje i otklanjanje i najmanjih neravnina na šasiji.

Velika preciznost

Za tako delikatne intervencije koriste se prese kapaciteta od 10 do 40 tona, a osim njih, u igri je induktivni grejač koji za svega nekoliko sekundi dovodi profil šasije do usijanja, radi kvalitetnijeg ispravljanja. Naravno, tu je i specijalni laserski sistem za merenje, koji odstupanja od ose vozila svodi na delove milimetra. Reč je o uređaju koji za otkrivanje nepravilnosti koristi lasersku tehnologiju. Kada laseri otkriju na koju se stranu šasija „uvrnula“, na scenu stupa „aj-press“ koji se sastoji iz tri kompletne jedinice za ispravljanje i centralne prečke koja se fiksira za pod ispod kamiona. Po postavljanju kompletnog sistema, što je olakšano činjenicom da su jedinice sačinjene od aluminijumskh legura, preostaje samo da se, zatezanjem i oslanjanjem na vertikalnu presu ram šasije vrati u prvobitni položaj.

Možda sve ovo zvuči komplikovano ali uz kvalitetno rukovanje dobro uvežbanog osoblja firme Risitć Centar, čitav posao ispravljanja šasije postaje dečija igra, u odnosu na sve dosadašnje konvencionalnije načine obavljanja ove komplikovane „operacije“.

Reglaža za dodatnu uštedu

Kada je reč o centriranju trapa, ne treba posebno naglašavati podatak da jedan kamion, ukoliko mu se trap „uvrnuo“ godišnje ima od 500 pa i do 100 eura veće troškove samo u oblasti potrošnje goriva i pneumatika. Ako se tome dodaju troškovi vezani za istrošenost drugih delova, glavobolja je još veća. Jasno je – kamion mora na reglažu, ali, ako se ona ne uradi na pravi način, stvara se novi niz problema i dolazi do još većih troškova. Stručnjaci kažu da je u tim situacijama najbolje opredeliti se za sigurno rešenje, odnosno reglažu trapa na odgovarajućem uređaju koju će odraditi stručno, kvalifikovano lice.

Osim proizvodnje presa za šasiju koje podržavaju popravku vozila mase i do 60 tona, švedski Josam je u svetu poznat i po proizvodnji tornjeva i šablona za ispravljanje i popravku oštećenih kamionskih kabina, kao i opreme za reglažu trapa. Sam proces reglaže trapa zasniva se na centralnoj liniji vozila i pravcu kretanja, a ne položaju zadnje osovine, što je slučaj kod drugih proizvođača. Naime, Josamov uređaj usmerava sve osovine i točkove u pravcu kretanja vozila, dok reglaža drugih proizvođača uzima poslednju osovinu u nizu kao referentnu, a koja je u najvećem broju slučajeva i sama van ose. Tako su merenja pogrešna i mogu dovesti do još većih problema na vozilu. Josamovom tehnologijom se sva merenja rade bez referentnih tačaka na podu, ali uz brza očitavanja rezultata tokom merenja i podešavanja. Zbog svih ovih činjenica, ovaj metod poseduje sve zvanične homologacije najvećih proizvođača kamiona, autobusa i priključnih vozila među kojima su: Mercedes, MAN, Iveco, Volvo, Scania, DAF, Renault i drugi...

Srbija prva na Balkanu

Da je reč o najnovijoj tehnologiji u ovom delu autoindustrije potvrđuje i činjenica da poslednju generaciju Josamovih sistema za ispravljanje kamionskih šasija i kabina ima samo 15 servisera u svetu. Među njima je i firma Ristić Centar doo iz Ivanjice, koji je ujedno jedini servis na Balkanu sa kompletnom opremom švedskog proizvođača

Nazad na početnu

O nama

Servis Mercedesovih vozila, Ristić Centar Ivanjica

Brza i pouzdana usluga

Ristić Centar doo je servisno-remontni centar prevashodno Mercedesovih vozila sa sedištem u Prilikama kod Ivanjice. Centar zauzima površinu od oko 16000 m2 i u svom sastavu ima 6 objekata ukupne površine od oko 4000 m2. U potpunosti je opremljen najsavremenijom opremom i alatima za sve vrste intervencija na vozilima uz visok stepen obučenih kadrova i sa dugom tradicijom.

Pored radionice za popravku i servisiranje teretnih vozila i transportera koja ima tri kanala, postoji limarska radionica sa svim potrebnim alatima za popravku, kako čeličnih, tako i aluminijumskih delova vozila. Servisno-remontni centar poseduje pripremno odeljenje i komoru za farbanje dužine 17m u kojoj se može obaviti i farbanje autobusa. Opremljen je sa oko 4500 rezervnih delova, uz napomenu da se isporuka delova vrši svakodnevno.

Radionica u Prilikama je specijalizovana za remont motora i menjača, i opremljena je velikim brojem specijalnih alata. Dodatni kvalitet predstavlja tim mehaničara i elektroničara sa velikim iskustvom i opredeljenošću da klijentima pruže vrhunsku uslugu dostojnu brendova koje servisiramo.

Kontaktirajte nas

Kontakt informacije

Ristić Centar doo, servisno-remontni centar
32252, Prilike, Ivanjica
Prilike bb
P: +381 (0)32 56 42 101 / +381 (0)63 603 952
email: office@ristic.rs

Naša lokacija